NemIgen

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. Amennyiben folytatod a böngészést úgy tekintjük, hogy nincs kifogásod a weboldalról érkező cookie-k ellen. Engedélyezi?

Pár szó a keményítőkben gazdag szénhidrátokról 2016.02.24.

Van egy elég fontos dolog, ami sok vitát szül(het).
A keményítő. Pontosabban a keményítőben gazdag szénhidrátok.
Sok hivatalos helyen olvashatjuk, hogy a kenyér a táplálkozás alapja, csak nem mindegy hogy mennyi. Ez még lehet igaz is, egy vékony szénhidráttípusra.

Tapasztalataink szerint pedig bármilyen táplálkozási típusa is van, akár szénhidrát-, akár fehérjetípus-, ha fogyni akar, első körben biztos, hogy minimalizálnia kell a keményítőben gazdag szénhidrátokat.

Mik ezek? Kenyerek, tészták, rizs, krumpli, bármilyen lisztből készülbármi, és hát igen, még a teljes kiőrlésűeket is..
Főleg, ha nem edz az illető. (nyilván egy leszálkásodott testépítőnél egészen más a helyzet, az más téma)

Szóval ez az első lépés. Elhízás esetén a keményítőben gazdag szénhidrátokat ZÖLDSÉGEKRE cseréljük. Ez lesz a szénhidrátbevitel, ezek lesznek a rostok.

Minden típusnál.

Aztán ezt tovább kell finomítani, mert ha fehérjetípus, akkor a jó minőségű zsírokkal más a teendő és max. 3-szor eszünk egy nap, ha pedig szénhidráttípus, akkor a gyakoribb étkezéséhez egy pár hét elteltével visszakap egy kis ezt-azt, például édesburgonyát, kölest, ilyesmit. 

Gluténmenteset. Keveset.

Ez alapján dolgozunk a receptkeinkkel is. Megvannak az arányok.

Aztán ugye ez változik, ahogy egyre vékonyabb valaki, és a típusa is engedi és mondjuk edz hozzá, egyre több - jó minőségű - szénhidrátot lehet visszavezetni az étrendjébe. 

Tehát minden étrend alapja a sok zöldség, bármilyen típusba is tartozzunk.

A mennyisége és az aránya változó, mert azt tapasztalom, hogy például egyes fehérjetípusoknak, mint például én, nem jó összeennie túl sokféle zöldséget, mert puffadni fog tőle.   

A keményítővel az aprobléma, hogy amint bekerül az étrendbe, tökmindegy hogy milyen kiőrlésű, elkezdődik a számolgatás, ami viszont kevésbé életszerű.

Van, akinek nem probléma a keményítő, létezik olyan, biztos hogy mindenki ismer ilyet. Ők a vékony, szénhidráttípusba tartozó emberek. De ők sokkal ritkábban fognak 

diétát kérni, mert köszönik szépen, jól vannak diéta nélkül is, és nem is értik, hogy mások miért híznak attól, amitől ők meg

nem. 

Ők tényleg 'szerencsésebbek' ebből a szempontból.

Néztétek már a jövő hetet?

Iratkozz fel hírlevelünkre,

ha tetszenek az írásaim és szeretnél értesülni a legfrisebb cikkeim megjelenéséről és hasznos információkról.

Kosár

Összesen $0.0

Megrendelés

Bezárás