NemIgen

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. Amennyiben folytatod a böngészést úgy tekintjük, hogy nincs kifogásod a weboldalról érkező cookie-k ellen. Engedélyezi?

A típusokról röviden 2016.04.04.

Kicsit bemutatnám a módszerünket.

Alapból kettő féle dolgot nézünk, a táplálkozási típust és azt, hogy melyik a legaktívabb hormontermelő mirigy. 

A honlapomon találtok erről sok információt a Módszer menüpontban. De szeretném egyszerűen leírni.

Szóval ebből a kettőből lehet elindulni.

A táplálkozási típusból és a domináns hormontermelő szervünkből.

 

A táplálkozási típusunk jelenti azt, hogy fehérje- vagy szénhidráttípusba tartozunk-e. A hormontípusunk pedig azt, hogy mitől hízunk, hova hízunk és miket kívánunk.

 

Becsapós az a gondolat, hogy a szervezetnek arra van szüksége, amit megkíván. Ez régen igaz lehetett, mert alig volt miből választani, de a mai, ételekkel telezsúfolt világban ez semmennyire nem igaz. Azt kívánjuk, ami jó érzést ad és ezt sok esetben a fő hormontermelőnk stimulálásával érjük el.

 

A táplálkozás hatással van az idegrendszerünkre, az égetésünkre, hatással és igen, hatással van a hormontermelő mirigyeinkre.

És ez igaz fordítva is.

Ezek közül az anyagcserét befolyásoló tényezők közül a legalapvetőbb dolog, hogy ha egészségesek akarunk lenni, akkor fehérjetípusként nem táplálkozunk szénhidráttípus módjára és szénhidráttípus létünkre nem folytatunk fehérjediétákat.

 

Egy fehérje (zsír)típus nem ehet napi ötször. Nem optimális zsírban és fehérjében gazdagon enni ötször egy nap, ez szerintem eléggé egyértelmű ügy.

 

Egy szénhidráttípus pedig nem ehet kevésszer, mert az ő szrevezete olyan, mint a szenes kazán, ha nem pótoljuk benne gyakran a szenet, csak pislákolni fog és nem esik neki jól újra és újra tüzre lobbantani. Jobban működik, ha inkább szinten tartjuk.

A szénhidrátot sokkal gyakrabban kell pótolni, van olyan, akinél simán elmegy az 5-6-szori szénhidrátalapú étkezés.

Ugye ismertek ti is ilyen embereket? 

Ezt az alapot érdemes mindig tartani, mert rengeteg betegséget meg tudunk előzni pár alapvető szabály betartásával.

 

A "meg kell enni azt, amit megkívánunk" hívőknek pedig annyit mindenképpen érdemes tudniuk, hogy ahogy írtam, mindannyiunknak van 1-2 olyan fő hormontermelő mirigyünk, ami bizonyos ételekre, hatóanyagokra elkezd több hormont termelni és ez egy jó érzés.

Amikor kérdezitek, hogy mi a baj például a kávéval, hát konkrétan ez.

 

A koffein maga két fő hormontermelőnket is stimulálja, amitől tök jó érzéseink vannak, mmmm nagyon jól esik, még akarok belőle, igen ám, de ha éveken keresztül sokkoljuk, akkor a hormontermelő kifárad és már nem tud annyit termelni, ezért elkezdhet alulműködni.

 

Nem kell messzire mennünk, ha valakinek esetleg ez irreális, nézzen utána mindössze a mellékvese kifáradásnak, orvosilag.

Ugyanez eljátszható a pajzsmiriggyel, vagy a petefészekkel is, más és más rossz szokások következményeként teljesen fel lehet borítani a működésüket.

 

Mellékesen jegyzem meg, hogy ha a koffein zsírégető lenne, akkor az egész világ sovány lenne.

Minden hormontípusnál más anyagok okozzák ezt a jelenséget.

 

Mi nem számolunk kalóriákat.

Nem kell keveset enni. Nem kell sokszor keveset enni.

Millió példáját tudjuk felhozni a 'sokszor-keveset'-től rossz egészségi állapotban lévő emberek esetének.

 

Sokszor-keveset, zsírszegényen, ezzel a megoldással valamiért nagyon sokan nem érnek el sikert.

Nem mindenki, de sokan..

Olyat kell enni, ami a táplálkozási típusunknak való, annyiszor, ahányszor kell, van akinek elég 2-3 étkezés naponta és ha visszaáll a test a neki optimális működésre, akkor máris nagyobb eséllyel érzi az ember, hogy mikor elég.

 

És jól érzi magát, nem a következő kaján agyal már, amikor még be se fejezte az előzőt. Ez a jelenség többségében akkor fordul elő, ha fordítottan eszünk, mint ahogy nekünk kellene.

És akkor kezdődik a test sanyargatása, a számolás, a koplalás. És ezzel az anyagcsere lelassítása, felborítása. És nem, nem mindenkinek jó ugyanaz. 

Hogy egy életszerű példát hozzak és egy kis elgondolkodtató 'feladatot'. miért lenne máskülönben az, hogy azonos étrenden lévő családtagok egészen másképp néznek ki és érzik magukat ugyanattól az étrendtől? 

Iratkozz fel hírlevelünkre,

ha tetszenek az írásaim és szeretnél értesülni a legfrisebb cikkeim megjelenéséről és hasznos információkról.

Kosár

Összesen $0.0

Megrendelés

Bezárás