NemIgen

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. Amennyiben folytatod a böngészést úgy tekintjük, hogy nincs kifogásod a weboldalról érkező cookie-k ellen. Engedélyezi?

Vajon miért annyira fontos néhány embernek a makrók számolása? 2021.01.12.

 

Vajon miért annyira fontos néhány embernek a makrók számolása?

 

Én sem életszerűnek, sem lényegesnek nem tartom a makrók számolását az egészség szempontjából. Mindjárt kiderül, hogy miért.

Mik a makrók? A fehérje, zsír, szénhidrát. És ezek kalóriatartalma, külön-külön feltüntetve.

 

Nem eszel többet, mint régebben, sem mást, mégis lassan, alattomosan kúsznak felfelé a kilók? A test hormonális reakciói nagyon ravaszak. Az évek múlása, a stressz, élethelyzetek megváltozása a hormontermelők elfáradását hozhatják magukkal. Hozzák is.

Aztán a rossz szokások is fárasztják a testsúlyt nagyban befolyásoló hormontermelő mirigyeket. Máris megérted, hogy hogyan. Egyébként, ha te karbantartod, azaz nem terheled agyon őket, akkor azért ők is hálásak lesznek és nem fognak körbevenni annyira könnyen túlsúllyal. Igen!

Ez azt jelenti, hogy ha javítjuk az ételek minőségét, akkor az éhezésmentes kalóriadeficit önmagától bekövetkezik!

 

 

Segítünk megállapítani, hogy valakinek inkább több szénhidrátra vagy inkább több zsírra van szüksége az optimális működéséhez és hogy melyik hormontermelő mirigyét kell leginkább megtámogatni táplálkozással, esetleg kiegészítőkkel és a szokásai megváltoztatásával. Tehát a folyamat a következő is lehet, szerintem többen magukra fognak ismerni.

 

Vegyük először azt, hogy van valaki, aki ellentétes diétát követ, mint amire a testének szüksége lenne, például inkább szénhidráttípus és zsírban/fehérjében gazdagon eszik. Vagy fehérjetípus és túl sokszor eszik keveset zsírszegényen, viszont szénhidrátgazdagon, ahogy azt javasolják manapság. Szóval igencsak sanszos, hogy egyszer csak azt veszi észre, hogy fizikailag fáradt.

Gondolom ez önmagában már sokaknak ismerős érzés. Hiába alszik eleget, akkor sem érzi kipihentnek magát. Ja és folyamatosan éhes, pedig eszik. Az mondjuk alap sajnos, hogy sok ilyen ellentétes kísérletezgetéstől az anyagcsere elveszti az alapvető rugalmasságát, de ilyen messzire most ne is menjünk.

 

Mihez nyúl? A koffeinhez. Szerintem kivétel nélkül.

 

Na most ha ő tipikusan olyan hormondominanciájú (ezt a honlapon lévő ingyenes Teszttel le tudod csekkolni), akkor még sokkal jobban kívánja a koffein stimuláló hatását - habár ez igazából bárkivel előfordulhat. De ezzel elkészül a csapda, mert itt bekapcsol a hormonális kívánósság.

 

Ha számodra rossz arányokban eszel, nem úgy, ahogy a tested alapvetően kívánja, akkor borítékolható, hogy gyakran fáradt leszel, reggel alig bírsz felkelni, már 8-9 órát is kevésnek érzel, egész nap kávézol és mégis egész nap hullafáradtnak érzed magadat. És ha már fáradt vagy, automatikusan elkezded kívánni a hormontípus szerint hizlalókat, mert stimulálnak, jó érzést váltanak ki.

 

Van aki a koffeint, meg a cukrot meg a péksütit, van aki a kolbászokat, más a tejtermékeket vagy a csípős, fűszeres ételeket kívánja jobban, egyre többet és gyakrabban enni-inni belőlük, mert kell a jó érzés. Ki melyik hormontermelőjét kívánja éppen stimulálni.

 

A mirigyek viszont a stimulánsokat egyszercsak már nem tolerálják többé, elkezdenek kifáradni, azaz lassan alultermelni, az anyagcserére gyakorolt pörgető hatások ezáltal csökkennek és elindul az alattomos, lassú hízás. 'Valami megváltozik' - szokták írni. Pajzsmirigy alulműködés, mellékvese kifáradás, agyalapi mirigy működési zavarai, petefészkek problémái, ugye?

 

Az alap, hogy ezeket lelki oldalról is kötelező kezelni, de itt most a testtel foglalkozunk.

 

Kezdődnek a kávés reggelek, az energiaitalos nappalok, a gyümölcsnapok, a sajtos-joghurtos esték, éppen kinél mi - hiszen ezek köztudottan ‘nem hizlalnak’. Nem, csak éppen tovább bontják a hormonegyensúlyt, aminek hízás vagy fogyási nehézségek az eredménye. Na és akkor ezután szokott jönni a kalóriaszámolgatás is, hiszen az emberi test egy kályha, ha kevesebbet dobunk bele, mint amennyi kell neki, akkor fogyni fogunk, ugye?

Persze a fő hízlalókat nem hagyjuk el, "legalább valami örömöm legyen" címszóval, meg hát nem is gondolunk rá, hogy azok problémát jelenthetnek... marad a tejfölös túró („mert az csak fehérje) meg a tejeskávé, meg a szénhidrátcsökkentett péksüti szójából, hiszen ezekben kevés a kalória, igaz hogy a tápanyag meg még kevesebb, de a cél a fogyás, kit érdekelnek a tápanyagok. Nem is nagyon tudjuk, hogy mit jelent a szó, de kellőképpen elcsépeltnek tűnik ahhoz, hogy átlépjünk rajta.

 

Csakhogy ezek megtévesztő dolgok ám. Kellő információ nélkül nehéz is kilépni ebből a csapdából, ez biztos. A hízásra hajlamosabbaknak meg főként, hiszen állandóan az evés-fogyás körül jár minden gondolatuk. És kész az ördögi kör.

 

De mégis van kiút belőle, van vége a fáradtságnak, van vége a jojózásnak és tudunk segíteni testileg-lelkileg a szuper hangulatú, motiváló titkos csoportunkban adott-kapott sztorikkal, receptekkel, tippekkel, ahová azok kapnak meghívást, akiknek írunk személyes Ajánlást.

Garanciánk nincs, de bent sikerek százai várnak rád.

Ha változtatni szeretnél az életeden, várlak itt!

 

Iratkozz fel hírlevelünkre,

ha tetszenek az írásaim és szeretnél értesülni a legfrisebb cikkeim megjelenéséről és hasznos információkról.

Kosár

Összesen $0.0

Megrendelés

Bezárás