NemIgen

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. Amennyiben folytatod a böngészést úgy tekintjük, hogy nincs kifogásod a weboldalról érkező cookie-k ellen. Engedélyezi?

Te mennyit iszol egy nap? 2018.12.04.

Az emberi test nem változott tízezer év óta. Ugyanaz a genetikánk, mi viszont rá akarunk erőltetni mai szokásokat.

A vízkérdés is ide tartozik.
Ha a test jól van táplálva, JELZI a szomjúsággal, hogy vízre van szüksége. 

Ha jól eszünk, abból víz is lesz, a sejtek anyagcseréjének (a hivatalos neve, amit az orvosin is tanítanak: Krebs-ciklus) ugyanis a szén-dioxid mellett a VÍZ az egyik végterméke.

 

Aki úgynevezett ketogén étrenden van, másképp működik a vízháztartása. A ketóban gyakorlatilag alig van szénhidrát, ezzel szemben nagyon magas a zsírbevitele és kicsit magasabb a fehérjebevitele.


A magas zsír- és fehérjetartalmú étrend mellett sokkal több víz keletkezik az előbb említett Krebs-ciklus (sejt anyagcsere folyamata) végén.

Másik oldala ennek máris kézenfekvőbbé válik így: aki sok szénhidrátot eszik, az sok vizet is fog inni, mert minden cukormolekula 4-szeres mennyiségű vizet vesz fel.
A "nyugati" étrendet követőknek, azaz a táplálkozási piramis alját képező sok teljeskiőrlésű gabonát evők testének ezért van szüksége sokkal (kb. 4-szer) több vízre, mint a tízezer évvel ezelőtti étrendre törekvőknek.

 

Ebben sincs hát mindenkire érvényes megoldás, mert a szénhidrátigényünk sem egyforma.
Az igaz, hogy ha valaki jól eszik, akkor jelezni fogja a teste, ha innia kell.

Ez nem sok emberre mondható el, szóval a többiek nyugodtan igyanak, ahogy tudnak, ha kell időre.

Iratkozz fel hírlevelünkre,

ha tetszenek az írásaim és szeretnél értesülni a legfrisebb cikkeim megjelenéséről és hasznos információkról.

Kosár

Összesen $0.0

Megrendelés

Bezárás