NemIgen

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. Amennyiben folytatod a böngészést úgy tekintjük, hogy nincs kifogásod a weboldalról érkező cookie-k ellen. Engedélyezi?

Szükség van szénhidrátokra? 2019.01.15.

NAGYON FONTOS ÉS MINDIG AKTUÁLIS!

Ne szénhidrátszegényen próbáljatok enni, hanem a megfelelő szénhidrátokból igyekezzetek bevinni a kellő mennyiséget. 
ÓRIÁSI A KÜLÖNBSÉG!!!
Ez a mennyiség anyagcseretípusonként változik, de most a lényeg az, hogy nem, nagyon nem mindegy hogy miből viszitek be a szénhidrátokat!
Jöhetnek a gumók, gyökerek, rizs, quinoa és társaik.

Törekedjetek a gluténmentességre, de ne úgy, hogy mindenáron mindenféle helyettesítő lisztekkel próbáltok ugyanolyan ételeket előállítani, mint amit sima lisztből is csinálnátok, hanem egész egyszerűen új ételeket találjatok ki. 
Liszt nélkül, igen. Egyáltalán nem elképzelhetetlen, csak egy kicsit ki kellene végre néznünk a nagy magyar sütési-főzési hagyományokból.

És épp ideje lenne annak is, hogy ne csak évente egyszer, Karácsonykor együnk például halat.
Tiszta égés a magyar halfogyasztás ‘kultúrája’. 
Bezzeg a disznó az megy... :)

A hazai halak is csodálatosan elérhetőek egész évben, de nem kell messzire menni egy normális minőségű tengeri halfiléért sem. 
Még csak drágának sem nevezhetjük, nem nagy különbség van a multis, sokszor értékelhető minőségen aluli húsokhoz, száraz csirkemellekhez képest..

Igen, jól értitek, egyáltalán nem priorizáljuk például a csirkemellet alapanyagként. Néha elmegy... de annyi.

Nem kell okosabbnak lenni, mint a természet.

De ezt láthatjátok, olvashatjátok sok írásunkban, nálam például a Blogomban

Rengeteg gumós van, édeskrumpli, gesztenye, cékla, sütőtök, ami télen mint könnyen elérhető és jó szénhidrátforrás és nem kell kitalálni belőlük semmilyen mágikus lisztet, kb. csak meg kell főzni, párolni vagy sütni őket.
A fehér rizs és a krumpli sem az ördögtől való, csak azokat is megfelelően kell elkészíteni és alkalmazni!!!
Tápióka, zöldbanánliszt, főzőbanán már az extrém kategóriába sorolhatók, de egyre több helyen kaphatók.

Azt vesszük észre, hogy nagyon sok, nulla keményítőn (csak zöldségeken) lévő nő számol be az állapota romlásáról. 
Ez nem véletlenül van így!!!

Csak ugye teljesen félre van értelmezve ez a köztudatban élő dolog - nem szénhidrátmentesen kell enni, hanem el kell hagyni a rossz minőségű szénhidrátban gazdag ételeket!!


És nem kell kitalálni helyettük semmiféle pótlékot. 
Nincsen ‘egészséges’ túróstáska meg ‘egészséges’ lekvárosbukta vagy mézeskalács.

Attól hogy ‘nem hizlalnak’, tény, hogy ezeknek az alternatíváknak sajnos nincs semmi valódi tápanyagtartalmuk.

Természetesen nincsen baj az alkalmankénti fogyasztásukkal, de semmiképpen ne a helyettesítgetésre alapozzuk a táplálkozásunkat

A jó minőségű, rostban gazdag, értékes, keményítős szénhidrátokat pedig igenis be kell építeni az étrendbe a megfelelő női hormonműködéshez

Ha akarod tudni, hogy miből és mennyit optimális enned, akkor jelentkezz be.

Ha már nem csak az anyagcseréd típusáról van szó vagy kisebb problémákról, hanem komolyabb hormonális gondjaid vannak és máris laboreredményekkel/-ről szeretnél konzultálni, akkor viszont egyből tovább is irányítanálak ide.

 

A Bisztróban és a Konyhán is várlak titeket!

Iratkozz fel hírlevelünkre,

ha tetszenek az írásaim és szeretnél értesülni a legfrisebb cikkeim megjelenéséről és hasznos információkról.

Kosár

Összesen $0.0

Megrendelés

Bezárás