Ezektől nem fogsz fogyni! 2018.08.29.

Egyszer a kocsonyáról kialakult egy vita. Azt írta egy hölgy, hogy inkább eszik feldolgozott ételeket, mint zsíros cupákokat. A zsírok témája önmagában is nagy vihart kavar, az egyik tábor ezerrel szorgalmazza szinte bármilyen formában - pl. a ketogén vonal, a másik tábor - sok másik irányzat - pedig óva int tőle.


A helyzet az, hogy a jó minőségű, (omega 3-ban gazdag) zsírok JÓTÉKONYAK.smiley

Az ipari tenyésztésből kikerült állatok viszont tele vannak omega 6-tal. Az omega 6 pedig sajnos gyulladáskeltő. Mi sem preferáljuk ezért a disznóhúst és nagy mennyiségben a bolti szárnyasokat sem, de alapvetően nem kerüljük teljesen, hanem igyekszünk megtartani egy optimális omega 3 - omega 6 arányt.

Ezért a válasz így helyes: van kocsonya, ami kifejezetten jótékony és van, amelyik kerülendő, de ezt nem a 'kocsonyasága' dönti el, hanem az, hogy pontosan miből készül. Ez most onnan jutott eszembe, hogy megint belefutottam a zsírtól való félelembe, pedig sokaknak bizony szükségünk van rá ahhoz, hogy meginduljon a fogyásunk.

Gyakran találkozunk egyébként olyan széles körben és régről beidegződött hiedelmekkel, amelyek nem teljesen fedik a valóságot vagy nem pont úgy igazak és nem általánosíthatók, ahogy sokan hiszik. Néhány ilyet példát most leírok, ez se lesz rövid.cheeky

• A rizs és a zab - attól, hogy a gyúrósok ezeket eszik napi 6-szor - nem 'fogyókúrás'. Nem leszel tőle vékonyabb és izmosabb.

• A fehérjeturmix sem fogyasztószer.

• A bolti gluténmentes kenyér szintén nem 'fogyókúrás', sőt ugyanúgy hízlalhat, mert attól még, hogy gluténmentes, tele van keményítővel, többnyire kukoricával, amivel köztudottan a disznókat hízlalják. A disznó pedig anatómiailag nagyon hasonlít az emberre. Egyébként az alapanyagai miatt a cukor-inzulin háztartásra nézve talán még rosszabb, mint a hagyományos társai...

Attól, hogy egy termék gluténmentes, még nem 'fogyókúrás'.wink

• A kenyér egyébként alapvetően nem lenne létfontosságú táplálékunk. A szénhidrátcsökkentett sem jobb, hát még ha szójából van. Olvasd el az összetevőit alaposan.

• A szója sem egészséges ebből kifolyólag. Például a női szervezetre nézve kifejezetten rossz hatásai lehetnek, de általánosan véve az egész hormonrendszerre is.

A gyümölcsök sem fogyókúrásak, a nagymennyiségű fruktóz, ami a csodaszép, fényes barackokban, ringlókban van, nem éppen a hormonrendszer támogatója.

A koffein sem fogyaszt. Ebbe a zöldtea is beleértendő. Hormonális hatások miatt. Épp az ellenkezőjét tudod elérni vele, lehet hogy már tapasztaltad. Nem ettél napokig, csak mondjuk tejeskávét ittál és a súlyod meg sem mozdult, pedig biztosan nem volt több napi 600 kalóriánál..

A jó minőségű zsírok nem feltétlenül hízlalnak. A telített zsírok nem egészségtelenek. A mennyiség természetesen típusfüggő. Az egészségesnek mondott növényi olajok nagy többsége viszont emberi fogyasztásra alkalmatlan, a bennük lévő nagymennyiségű, gyulladáskeltő omega 6 miatt. Utánuk lehet olvasni.

A koleszterinproblémákat nem a tojás okozza. És nem is a zsír. A típus mondjuk szintén fontos ebből a szempontból. De pl. jelezheti a pajzsmirigy alulműködését.

• A laktózmentes tejtermékek hormonális hatása ugyanolyan rossz. A laktózmentes ráadásul nem oldja meg a tejfehérjeproblémát és sok ember tejfehérjeérzékeny. Csakhogy a laktóz az tejcukor.

• A tej nem jó fehérjeforrás, attól még, hogy fehér (komolyan, van aki ezt gondolja.)

A túró, a benne lévő, előbb említett egyik tejfehérje, a kazein miatt nem való női szervezetnek. Férfinak sem. De a nőknél még problémásabb. Erről már írtam sokat.

És az sem fogyaszt, ha este túrót eszünk.

• A maglisztek és a belőlük készült sütemények nem 'fogyókúrásak' és sajnos nem is feltétlenül annyira egészségesek. Van ugyanis bennük egy anyag, a fitinsav, ami nem engedi felszívódni a fontos tápanyagokat. Az alternatív édesítők, a cukoralkoholok egy része, mint például a xilit sem 'fogyókúrásak'. Nézzétek meg pl. a xilit kalóriatartalmát.

A margarin sem egészséges. Annyira egészséges pont, mint amennyire természetes. Ahogy Ákostól tanultam, a hollandoknál cipőkrémnek marad a boltokban...laugh

A gyümölcsjoghurt sem általánosan egészséges, még akkor sem, ha állítólag speckó baktériumok van benne. Nézz meg egy gyümölcsjoghurtot, 12-14 gramm cukor van benne. 1 kockacukor kb. 2 gramm. Számolj. Főleg ha gyerek eszi.

• A napi ötszöri étkezés, kevés zsírral, teljeskiőrlésű gabonákkal egyáltalán nem mindenkinek jó.

• AZ ÉTVÁGY NEM ÉHSÉG. Ha ennél, azt nem jelenti azt, hogy éhes vagy.

Akkor kell enni, amikor ÉHES vagy.

• A csirkemell nem mindenkinek jó. Ugyanis van, aki csak zsír jelenlétében képes normálisan lebontani a fehérjét. Nagyon is sokan vannak így!

Reggelizni egyáltalán nem kötelező. Edzés előtt sem. Ezt a típus dönti el.

• Este 6 után pedig nem kapcsol be egy raktározó kapcsoló a testünkben, de az egyáltalán nem mindegy, hogy milyen problémánk van és, hogy ennek függvényében mit és mikor eszünk meg.

A saját, személyes anyagodból pedig még sokkal több részletes infót is megtudhatsz.

http://bocsiviki.hu/hu/megrendeles

Ha komolyabb problémád van, és laboreredményekkel van szükséged segítségre, akkor légyszíves keresd Partnerünket, a Táplálkozásbeállítás csapatát:

www.taplalkozasbeallitas.hu

A receptjeinket pedig nagyrészt a fentiek és még sok egyéb fontos szempontunk alapján raktuk össze, mert még ha nem is tűnik könnyűnek, de igenis teljesíthető.wink Nekünk 500 receptet sikerült eddig összehoznunk így:

www.bocsiviki.hu/hu/konyha

És rendelhetsz típusodra írt E-bookot is, amit azonnal megkapsz emailben.

www.bocsiviki.hu/hu/e-book

 

Iratkozz fel hírlevelünkre,

ha tetszenek az írásaim és szeretnél értesülni a legfrisebb cikkeim megjelenéséről és hasznos információkról.

Kosár

Összesen $0.0

Megrendelés

Bezárás